بقلم ابن من ابناء الوطن عايش الحلم جوه الزمن سياده الرئيس تحيه مصريه خالصه لا تحمل رياء ولا تتزين بكلمات منمقه جوفاء بل تنبع من قلب مواطن بسيط يحب تراب بلده ويحترم رجاله ويقدر من يعمل ويصبر وينجز في صمت مهما علا الضجيج من حوله نكتب اليك اليوم لا شكوي ولا تظلم بل شكرا وامتنانا ومحبه صادقه من جموع المصريين اللي شايفين وحاسين ومقدرين شكرا لانك لم تختر الطريق السهل بل اخترت الصعب طريق البناء وقت الهدم طريق المواجهه بدل المسكنات والحق بدل المجامله والعدل بدل التطبيل شكرا لانك واجهت ملفات مؤجله من عقود البنيه التحتيه اللي بقت تشيل وتتحمل – الطرف والكباري اللي ربطت أطراف الوطن – الكهرباء والمياه اللي كانت أزمات مزمنه – القضاء علي العشوائيات اللي كانت جروح في وش الوطن وعرفنا قيمه الدوله وعشنا كرامه المواطن في وقت فوضي حوالينا حافظت علي استقرار الدوله وفي لحظه كان غيرنا بيضيع احنا كنا بنبني ونحضر ونزرع وننتج ونحمي حدودنا بكل شرف وفخر بقت كلمه الدوله ليها معني وبقي عندنا جيش بيحمي وشرطه بتحمي وشعب عارف ان عنده بلد تستحق يعيش لها ومع المحبه نهمس بأملنا في الغد رغم كل التحديات ولسه كتير مننا بيعاني ورغم ضغوط المعيشه والغلاء اللي خلي البسيط يتعب لكننا مؤمنين أن اللي بيبني النهارده هو الضهر اللي هيشيل بكره عايزين نشوف اكتر تعليم يفتح العقول قبل الكتب – صناعه تشغل ايدين شبابنا قبل الاستيراد – زراعه تطلع من قلب الطين خضار وامل وستر -عداله اجتماعيه تخلي الكل حاسس بقيمته وان ليه دور سياده الرئيس محبتنا مش مشروطه وثقتنا مش عمياء نحبك لأنك حبيت البلد نشكرك لأنك اخترت طريق الوطن مش طريق الراحه نختلف أحيانا لكننا نقدر نعاتب بحب لكن لا ننكر واخيرا من قلب كل مصري بيحب بلده شكرك واجب وانتقادنا امانه ودعاؤنا لك دائم ربنا يعينك ويوفقك ويحفظ مصر بيك ويحفظك بيها واحنا معاك لا نهتف فقط بل نعمل وننتج ونحلم تحيا مصر بيك وبينا